.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار وزير بهداشت درباره ايدز

وزير بهداشت، نسبت به شيوع ايدز از طريق رفتارهاي جنسي پرخطر هشدار داد و گفت: بررسي‌ها نشان داده كه بر اساس بررسي‌هاي انجام شده از افراد خياباني و طبق خوداظهاري اين افراد، حدود 50 درصد از افراد خياباني به ايدز مبتلا هستند كه مي‌توانند اين بيماري را به ديگران منتقل كنند.

به گزارش ايسنا، مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه نشستي با مدير اجرايي برنامه مشترك سازمان ملل متحد در زمينه «ايدز» با اشاره به موفقيت‌هاي ايران در زمينه كنترل و كاهش ايدز در ميان معتادان زنداني، گفت: با اقدامات انجام شده شيوع بيماري ايدز در معتادان تزريقي زنداني از 8/3 به 4/1 درصد كاهش يافته است، اين رقم قابليت كاهش به صفر را نيز دارد.
وي در رابطه با اقدامات انجام شده براي كاهش شيوع ايدز در خارج از زندان‌ها نيز گفت: در اين زمينه كلينيك‌هاي رفتاري گذري و كلينيك‌هاي مثلثي راه‌اندازي شده است كه اين كلينيك‌ها در حال توسعه هستند. در مجموع، برنامه آينده وزارت بهداشت براي مبارزه با ايدز، تمركز اين كلينيك‌ها در مناطق پرخطر است.
وزير بهداشت مركز اصلي درمان ايدز را در تهران و در بيمارستان امام خميني (ره) عنوان كرد و گفت: اما در مراكز اغلب استان‌هاي كشور، مركز درماني بيماري‌هاي عفوني به ويژه‌ HIV يا ايدز وجود دارد كه بيماران از طريق كلينيك‌هاي رفتاري شناسايي و به اين مراكز درماني معرفي مي‌شوند. وي ميزان شيوع موارد ايدز در زنان باردار و نوزادان آنها را در حد صفر عنوان كرد و گفت: به‌رغم آنكه تاسيس كلينيك‌هاي متادون تراپي ميزان كنترل ايدز در زندانيان و معتادان با موفقيت همراه بوده، اما براي موج‌هاي بعدي اين بيماري از طريق مسائل اخلاقي و رفتاري و رفتارهاي جنسي نگراني‌هايي وجود دارد. بنابراين به خانواده‌ها و جوانان توصيه مي‌شود كه اين موضوع را جدي بگيرند.
وحيد دستجردي تاكيد كرد كه خطر ارتباطات جنسي غيرقانوني و غيراخلاقي مي‌تواند افراد را به شدت در معرض ابتلا به ايدز قرار دهد. بررسي‌ها نشان داده كه بسياري از افراد خياباني مبتلا به ايدز هستند كه مي‌توانند ديگران را نيز درگير اين بيماري كنند.
وي در ادامه با اشاره به شناسايي حدود 22 هزار ايراني مبتلا به ايدز، گفت: آمارهاي جهاني مبني بر آن است كه آمارهاي واقعي مبتلايان به ايدز در كشورها بايد چهار برابر آمارهاي شناسايي ارزيابي شوند. بنابراين بيش از 80 هزار فرد مبتلا به ايدز در كشور وجود دارد كه در اين ميان يك چهارم آنها شناسايي شده‌اند، البته اين ميزان نسبت به آمار دنيا، آمار بالايي نيست، اما نسبت به فرهنگ كشور آمار بالايي است. وزير بهداشت بيشترين مبتلايان به ايدز را مربوط به معتادان تزريقي عنوان كرد و گفت: در حال حاضر هفت درصد از مبتلايان به ايدز را افراد در معرض خطر مسائل اخلاقي و رفتاري تشكيل مي‌دهند. با افزايش رفتارهاي پرخطر در آينده ممكن است با آتشفشاني از بيماري ايدز در كشور روبه‌رو شويم، بنابراين لازم است در اين زمينه اطلاع‌رساني لازم به مردم صورت گيرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.493 seconds.